Motro de 4 temps:
- 1r temps :admissió: en aquesta fase el descens del pistó aspira aire. La vàlvula d'admissió s'obre i es manté oberta, mentre que la de sortida està tancada.
-
2n temps: Compressió :la vàlvula d'admissió es tanca i el pistó es mou cap amunt. Com que ambdues vàlvules estan tancades, la mescla de gasolina i aire queda comprimida en el poc espai que queda entre l'extrem del pistó i la culata.
-
3r temps: Explosió Quan el pistó és quasi al final de la seva carrera de compressió, salta la guspira, produïda per la bugia, i s'encén la mescla, la qual crema molt ràpidament. La força dels gasos produïts en la combustió fa baixar el pistó i dóna la potència perquè giri el cigonyal.
-
4t temps: Escapament Cap al final del temps anterior, la vàlvula d'expansió s'obre, mentre que la d'admissió continua tancada. El pistó es mou cap amunt una altra vegada, i els gasos residuals que queden després de la combustió de la mescla són expulsats a l'exterior pel tub d'escapament.

No hay comentarios:
Publicar un comentario